Inmiddels aangekomen - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Annelies Dijk - WaarBenJij.nu Inmiddels aangekomen - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Annelies Dijk - WaarBenJij.nu

Inmiddels aangekomen

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

01 Augustus 2015 | Canada, St. Catharines

Hallo allemaal!

Op deze zonnige zaterdagmiddag heb ik even de tijd om weer wat van me te laten horen! Vanaf afgelopen dinsdag ben ik hier (ruim 4 dagen) en de dagen die ik hier ben geweest ben ik steeds op school bezig geweest of met andere dingen zoals: inschrijven in het bevolkingsregister, kijken voor een auto, een bankrekening openen enzovoort. En hier gaan sommige dingen net als in Nederland: dat je heeeel lang moet wachten op iets, of dat ze tegenstrijdige dingen zeggen en je van het kastje naar de muur sturen, maar dat zal overal wel zijn waar mensen zijn :-)!
Ik ben zó blij dat ik hier in huis ben bij mensen (De Bruin, ze zeggen hier: "Díebroewien") en dat die me helpen bij heel veel dingen... echt geweldig! Dus een tip voor jullie allemaal: als er iemand uit een ander land immigreert, probeer er te zijn voor die persoon, al ga je gewoon een eindje wandelen. Het is zo fijn om contact te hebben, omdat je al je contacten zo ver weg hebt.
Je gaat je heel makkelijk eenzaam voelen, dat heb ik nu al een beetje door. Ik ben de eerste dagen druk geweest en dan ga je gewoon door, maar als je even tijd hebt ga je denken: o, en wat nu? Wat moet ik nu eigenlijk doen? Wat als ik hier nooit wen? Wat als het werk zo tegenvalt dat ik alleen nog maar terug wil?
Misschien weet nog niet iedereen dat, maar op de school waar ik ga werken (en vanaf vandaag een contract heb) ga ik 7 Highschool students lesgeven. Vijf jongens en twee meiden, in Grade 9, 10, 11 en 12. Van 15 tot en met 18 jaar. De Highschool is net als bij ons de middelbare school en ieder heeft zijn eigen vakkenpakket. Deze vakken volgen ze via een Virtual Highschool Program, waarbij ze via een webcam de lessen volgen. Daarnaast hebben ze leerstof / huiswerk, ook allemaal op de computer (internet). Deze stof moet ik ook doornemen, en aangeven wanneer het niet bij onze identiteit past. Dan wordt het aangepast.
De lessen die ik wel zelf geef zijn Bible (godsdienst) en Art (tekenen, handvaardigheid en eventueel muziek). Daarnaast is er nog "spare time" waarin ik zelf kan kiezen wat ik wil doen: nederlands geven of i.d. Dat moet ik nog bedenken...
Anders dan in Nederland moeten we hier onze lessen helemaal zelf ontwerpen. Ik heb de opdracht om bijvoorbeeld over Esther en Jozef les te geven en de Geloofsbelijdenis (Nederlandse of Westminster??), maar ik moet zelf plannen wat ik in die lessen doe, wat de studenten gaan leren, hoe ik ze ga toetsen enzovoort... Daar moet ik nog aan beginnen, maar dat lijkt me al een hoop werk voor één vak!
Dus als iemand lessen heeft voor 15 t/m 18-jarigen over Esther, Jozef of de Geloofsbelijdenis, ook al is het in het Nederlands: welkom! Ik krijg graag tips of leerstof!

Nou, dat was het wel weer even voor nu. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat! Bij jullie is het al bijna zondag. Voor als jullie dit voor de zondag lezen: een goede zondag!

En ik hou jullie op de hoogte!

Hartelijke groet,
Annelies





  • 01 Augustus 2015 - 22:25

    Aline En Ariën En Kinderen:

    Fijn,dat je goed bent aangekomen en dat je fijne buren hebt! We hebben afgelopen dinsdag ws. naar het goede vliegtuig gezwaaid. Jouw vliegtuig vertrok toch precies op tijd? Wat een douche aan nieuwe indrukken en ervaringen allemaal,he? Nou, jij wederkerig ook een goede zondag, hoor!

    Groetjes, AAAJAPBMA uit Ede

  • 01 Augustus 2015 - 23:31

    Janita:

    Wat fijn dat je zo welkom bent en je er niet alleen voor staat. Kwam je probleemloos door de douane zonder visum?

  • 02 Augustus 2015 - 22:53

    Anja:

    Hey Anne! Wat fijn om van je te horen! Je bent uit het zicht, maar in het hart! Wens je alle goeds voor komende week!

  • 03 Augustus 2015 - 09:42

    Arianne:

    Ha Annelies,
    Het doet goed om te lezen, dat je een goede reis hebt gehad en goed bent aangekomen!
    Fijn, dat de mensen daar zo gastvrij en behulpzaam zijn!
    'k Geloof vast dat er zo'n eerste week van alles op je af komt; wat een geregel allemaal zeg!
    Succes met het opzetten van je lessen! Wanneer beginnen de leerlingen?
    Enne... als je jezelf eenzaam voelt, mag je altijd even mailen, bellen, skypen, enz.
    Hartelijke groet,
    Arianne

  • 03 Augustus 2015 - 11:17

    Willie:

    Ha Annelies,
    Wat leuk om van je te lezen.
    Wat je overigens schrijft over die lessen herken ik van hier.
    De teachers hier ontwerpen ook hun eigen lessen maar gebruiken daar wel zeker materiaal voor.
    Ik zal eens vragen aan mrs Nkiwane of zij lessen heeft over Jozef, Ester of de geloofsbelijdenis.

    En remember: Als je bent in de plek waar de Heere je graag wil hebben dan hoef je je alleen maar in Hem te verheugen.

    Hartelijke groet en Gode bevolen


    Willie

  • 03 Augustus 2015 - 13:57

    Robert, Rieneke, Bart En Niels Pater:

    Ha Annelies,

    Ben je 35 jaar, valt er nog steeds wat te leren...

    Wat betreft de lessen over de Nederlandse Geloofsbelijdenis, daarvoor zou je eens naar de Gomarus Scholengemeenschap moeten mailen. De godsdienstmethode zou best weleens wat te bieden hebben. Hier is een e-mailadres: jzandee@gomarus.nl, stel daar gerust je vraag. En misschien is er ook wel een goede BV-methode (Beeldende Vorming) waar je ideeën op kunt doen. Anders heb ik er nog wel opdrachten die ik mijn leerlingen heb zien doen.

    Heel veel succes met je werk daar en het ontwerpen van de lessen. Best een uitdaging voor je, na bijna vastgeroest te zijn in groep 3.

    Met hartelijke groet,
    Robert, Rieneke, Bart en Niels Pater

  • 03 Augustus 2015 - 15:43

    Janske:

    Ha Annelies,

    Fijn om te horen dat je goed aangekomen (en er dus doorgekomen) bent! Zoals je al dacht: meteen aan het werk gezet! 't Zal best heel druk zijn en ál die nieuwe indrukken...! Hoeveel weken krijg je de tijd om voor te bereiden / je te 'settelen', voordat het échte werk begint? Hoe zijn de temperaturen daar op dit moment?

    Groetjes Janske +fam.

  • 03 Augustus 2015 - 22:26

    Dorien:

    Hoi Annelies,

    Wat leuk zeg om op deze manier iets van je te horen! En wat fijn dat je veilig aangekomen bent...Ik vind het een apart idee dat je zo ver weg bent. Wat een werk ligt er op jou te wachten! Veel succes met alles voorbereiden. En ik hoop dat je snel je plekje hebt gevonden!

    Hartelijke groet van Dorien

  • 04 Augustus 2015 - 09:55

    Jenneke En Jan:

    Hallo Annelies, fijn dat je inmiddels veilig bent aangekomen en net wat je dacht gelijk aan het werk gezet. Een hele klus al die voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar. wij wensen je veel succes daarbij. Fijn dat we kunnen volgens hoe het met je gaat zo ver weg. Groeten Jan en Jenneke.

  • 05 Augustus 2015 - 15:12

    Beppie:

    HalAnnelies,
    Wat mooi om te lezen hoe vriendelijk je ontvangen bent door de mensen daar, ik kan me voorstellen dat dit je goed doet. Sterkte en wijsheid met de start van het werk. Het opzetten van de lessen klinkt als een hele klus, maar het gaat je vast lukken. Succes ermee! Vooral van harte Gods Nabijheid toegewenst, Zijn oog is op ons, waar je ook bent. Hartelijke groet! Beppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, St. Catharines

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2015

Inmiddels aangekomen

20 Juli 2015

Nog even en dan....
Annelies

Mijn ervaringen in Canada

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 4903

Voorgaande reizen:

15 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

15 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

15 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

15 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: